ورزش راحت با اسان اسپرت

با سایت ورزشی اسان اسپرت نگرانی بابت ورزش کردن نداشته باشید.

ورزش راحت با اسان اسپرت

با سایت ورزشی اسان اسپرت نگرانی بابت ورزش کردن نداشته باشید.

  • ۰
  • ۰

بسیاری از شیوه های سنتی، کشف قهرمانان را کارآمدتر از شیوه های علمی و دقیق امروزی می دانند، اما با این وجود، استعدادیابی با توجه به برتری هایی که افراد مستعد نسبت به سایر افراد دارند بسیار مؤثر می باشد و اولین گام در پرورش قهرمانان ورزشی محسوب می شود. در این مقاله بیشتر به مدل استعدادیابی والیبال در ایران می پردازیم.

مرحلۀ اول (پایه):
در قسمت به مراحل استعدادیابی در والیبال می پردازیم.غربال گری عمومی در مدارس (شش تا نه سالگی) است. علاوه بر مدارس می توان در سایر مراکز آموزشی و تفریحی ورزشی نیز به غربالگری عمومی ورزشی پرداخت که توسط مربیان و معلمان ورزش و کارشناسان استعدادیابی ورزشی انجام می گیرد. همچنین، با استفاده از فرم های پزشکی و سلامت می توان به سنجش سلامت عمومی دانش آموزان پرداخت و برای آنها پرونده پزشکی ورزشی ایجاد کرد.

پیشینۀ سوابق ورزشی خانوادگی نیز عاملی مهم در غربالگری به منظور استعدادیابی والیبال به شمار می رود که با فرم های ساده می توان از طریق والدین و خانواده دانش آموزان به آن پی برد. شایان ذکر است که سنجش بدنی توسط برخی آزمون های ورزشی و کارشناسان تربیت بدنی قابل انجام می باشد و استفاده از هر دو آزمون هوش مغزی و هیجانی در سنین پایه، بسیار کمک کننده است؛ زیرا، مقدار مناسبی از ترکیب این دو هوش (حالت فکری و گروهی) در ورزش و بازی والیبال تأثیرگذار می باشد.

بهترین کلاس ژیمناستیک آنلاین در سایت آسان اسپرت

برای کسب اطلاعات در خصوص وزن توپ والیبال یا خرید وسایل اسکی تنها کافیست وارد این سایت ورزشی شوید.

منبع

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • fatemeh moradi

استعدادیابی ورزشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی